Wednesday, August 27, 2008

हाम्रा प्रधानमन्त्रीको विवेक


ओलम्पिक जात्रा कि गाईजात्रा ?

उहिले म सानो छदा आफै गरिखान छुट्टिएर पर बसेको छोरालाई एक दिन बाबु रिसाएर गाली गदैं थियो - "एक्लै गरेर खान्छु भनेर छुट्टएिको बजिया । हेर, यो बुहारीको कन्त बिजोग । घरमा स्वास्नी सुत्केरी छ भन्ने जाने पछि मीतले बोलाए भन्दैमा गाइजात्रामा जान हुन्छ ?"

त्यो छोरो हेर्न गएको हाम्रो सदरमुकामको गाइजात्रा पूर्वी नेपालकै सबै भन्दा भव्य गाइजात्रा गनिन्थ्यो र त्यहाँ ठूलै भिड लाग्थ्यो । सदरमुकामका सम्पन्न मीत बाट प्राप्त हुने भविष्यको आशाले छोरो जात्रामा गएको होला र आफ्नो निम्तोमा जात्रा मान्न आएको मीतलाई राम्रा कुरा देखाएर, भोज खुवाएर मनोरञ्जन गराउनु मीतको कर्तव्य पनि हो तर घरमा आफूमा आश्रति सुत्केरी छोडेर निम्तो मान्न जानु , बजार हेर्दै घुम्नु, भोज खाँदै हिडनु एउटा लोग्नेको अरु केही नभए पनि गैर्‍हजिम्मेवारीपन पक्कै हो । 'स्वास्नी घरमा सुत्केरी छ' भनेर निम्तोमा नगएको भए या गए पनि एउटा समारोहमा भाग लिने बित्तिकै फर्किएको भए पनि मीतले त्यसलाई स्वाभाविक रुपमा नै लिने थियो किनकि सुत्केरी स्वास्नी प्रतिको जिम्मेवारी बुझन नसक्ने मीत हुन सक्दैनथ्यो । बरु सुत्केरी स्वास्नी छोडेर आएकोमा मीतलाई अविवेकी ठान्न सक्थ्यो त्यो घटनाम। प्रस्ट नै देखिन्थ्यो लोग्नेको विवेकहिनता, सम्बेदनहिनता । स्वास्नीको जीवन र मृत्युलाई उसले जीवनमा चलिरहने अरु सामान्य घटना जस्तै ठानेको थियो । त्यस्तै, मट्टीतेल नपाएर सहरका गरिवहरू काचो चामल बुकाइरहेकाछन । ग्यास छैन मध्यम वर्गियको घरमा । अस्पतालमा सधैं तोडफोड हुन्छ, सडक सधैं वन्द हुन्छन । तेल नभएर गाडी चल्दैनन । हजारौं हजार मानिस कोशीको भेल सँग बाच्ने संर्घष्ा गरिरहेका छन । खुला आकाश मनि बाँच्न वाध्य छन । देशको एउटा भाग बाट अर्को भागमा जान बाटो छैन । सुदूर पश्चिमका पहाडी जिल्लामा भोकमरी छ, देशमा सरकार छैन, केवल अर्धसरकार छ । पूर्व मेची देखि पश्चिम महाकाली सम्म सरकारको उपस्थितिको आभाष छैन । देशमा यस्तो कहालीलाग्दो विपदा हुदां बाहिर भएको सरकार प्रमुख पनि देश सभाल्न आइपुग्नु पर्नेमा हाम्रा प्रधानमन्त्री देश छोडेर ओलम्पिक जात्रामा पुगे, भोजभतेरमा सरिक भए र चिनको महान पर्खाल हर्ेन पर्यटक झैं घुमफिर गरेर फुर्सद साथ बैककमा किनमेल पनि गरे । कति फरक छ त त्यो अविवेकी लोग्ने र हाम्रा प्रधानमन्त्रीमा ? कहाँ देखिन्छ उनको देशवासी प्रतिको सम्वेदनशिलता र विवेक ?
राम दाहाल
जोरपाटी - १, नारानटार
काठमाडौं

Tuesday, August 05, 2008

Prosperitism - Path to Prosperity

6. Prosperity & Equality
‘All are equal to God.’ – says religion but God never treated them equally and in reality no two things, even less two persons, are equal in all respect. A thing can be equal only to that very thing in all respect. That is a reality of nature. As un-equality is expressed by different dimensions in different space, equality arranged in one space creates un-equality immediately on others. Equality in all respect makes two things, ideas or expressions automatically one. Though absolute equality or equality in all respect can not be maintained, people preached and promised partial equality all the time in history. Religion promised equality in heaven and un-visible reality remained dream to all generation of human beings. Rousseau in 17th century raised voice for equality in politics and later in 19th century Karl Marx preached another principle of financial equality.

Human being is dimensionally unequal in physique. Tall, short, thin, obese, bald, hairy, broad, narrow and others are his visible physique. Fast, slow, steady, clumsy etc are his physical characteristics or physical capabilities. They are no where equal to one person to another. There are mental capabilities too in form of logic, ideas, thought etc that dictate and control physical action of human beings. If compared, no two persons are equal mentally as well. Even Siamese twins develop different capabilities physically and mentally. Amidst these unequal capabilities, we can not and should not expect equal output from equal input in them. Thus, we can draw a conclusion that if people act in their full capacities, the outcomes or productions of their action in quantity and quality both are never equal to one another.

More bizarre is consumption pattern. Non-producer like children, sick and old people may need more than adult producers. Investment in children is a saving for their parents or society and that in sick and old adults is liability of their past investment on their children or society. Consumption of adults is too never equal to one another. Thus, we conclude that neither input (consumption) nor output (production) of any two individuals is equal.

There are different options of input and output. The first one is equal input for equal output. Soldiers of one rank in a barrack get equal consumption and they are expected to have equal fighting capacity. So the students of a class in a hostel are expected. Second option is equal input but an unequal out put. Children may demand consumption equal to adults’ or even more but they never are asked for equal output. So may be among adults too. The third option is of unequal input and equal output. Two workers of one profession in two places may have different consumption possibility but they produce equal products. Or in a paid party, each individual pays equal amount even if they consume more or less.

The fourth option is unequal input and unequal output. As human beings are not equal, the consumption can never be equal and can not be equal their production too. ‘They give what they can do and get what they produce’ – says capitalist system. ‘Human being should give what he can and should get what he needs’ is communists and Utopians too. All of them accept unequal output for unequal input in one or other form. While capitalist allows the producer to save the positive extra output (output minus input), communist likes to distribute that extra output among the less fortunate ones who have negative extra output for the sake of just distribution. In other words while capitalism practiced individual freedom, communism stressed on community benefit.

With guaranteed minimum requirements of livelihood, every individual in capitalist structure moved towards self prosperity development and flourished. On the other hand, the protagonist of communist establishment drove hard the hungry enthusiastic mass towards euphoric dream of absolute equality and gained success to provide basic animal requirements of livelihood to all within the system. But hardly had a new generation been matured, the well fed generation could not give them more than what they had, they opted negative prosperity desire i.e. to have the same time value for less work. Lack of individual freedom and development of negative prosperity became the rood cause of the fall of Soviet Union, the father nation of communist establishment. Snooping the pressure of negative prosperity, China, the biggest communist establishment in world, quickly shifted its position and allowed prosperity desire act positively and prospered very much within a quarter of a century.

20th century was a struggle between haves and haves-not or a struggle between more and less prosperous. It also showed that if not provided basic minimums, mass will revolt against the establishment and if positive prosperity is not allowed to work, negative prosperity desire starts automatically.

Wednesday, July 09, 2008

Prosperitism - Principles of Prosperity

5. Prosperity Desire


When grass in one place dries out, animals go to other gazing fields looking for pasture. Early men did so too but later he learned to raise his own grass on that very spot. He did so for better life, better that earlier and better than that of his neighbors. The first was for easier life and the second was a competitive instinct within his species. Not only he desires good and enough consumables but also likes to have those things best of all. While desire of better living is desire of self-development, desire of excellence among its own kinds is desire of prosperity or prosperity desire. While development desire is survival instinct, prosperity is a rat race within a society. Within the bound of allowed (some time called ‘legal’) limits, such competition enthuses a person for self-development. Accumulation of such individual efforts develops society. Human civilization is a total result of all individual human actions. In conclusion we can say that prosperity desire differentiates human beings from other animals and it is the driving force of human activity and civilization. If a man cannot act on prosperity desire, his activities will be limited to animal requirements such as food, water, merry-making and mating.

Man is neither a saint nor an angel. The fruit of his activity he wants to consume or dispose alone and on his own. Even if he cannot consume all what he has acquired, he will be ready to handover only a miniscule part of his gain to other. He would like to save it for his non-hay days. Man cares his own, not animals. He has natural tendency not only of prosperity desire but also of saving or accumulation.

Prosperity gain of a person cannot consumed by him alone, though he tries to do so. He has to share his gain with other fellow members to maintain his prosperity. For example, if a person gains four pairs of shoes when he needs just one pair, he has to loan other three pairs to three other people. They will take those shoes only then, when they are able to pay for it. The former has to help the later to raise prosperity so that they could buy one pair. Production by a person helps to increase his prosperity only if that production is distributed as consumables on his behalf among his fellow members and those fellow members will be able to consume only if they are able to compensate him against that product. Prosperity desire provokes each one to raise his production. Prosperity can be gained only if other fellow members, who apply the same process to raise their prosperities, consume the part of that product. Directly or indirectly, they barter their production or actually their labors or efforts and raise their prosperity. The better producer can have a chance to raise his prosperity more and the less producer, though less, raises his prosperity too. Thus, time value of the whole community or society is raised due to the efforts of community members. Prosperity with respect to the past is raised too and society gets more developed. At the end of one process, starts another one and thus, runs the spiral of civilization up and up and even the idlest one gets a share of civilization.

Development is another name of social uplift and it shows time value increment of society members in particular and that of the society in total. In development, social time value will increase with time but calamities may diminish social time value. Irrespective of social changes, prosperity of a person in that very society may rise or fall or standstill. For examples, haves and haves-not existed in primitive society as they do today and so more or less prosperous by their standard were there and then as they are at present.

6. Prosperity & Equality


‘All are equal to God.’ – says religion but God never treated them equally and in reality no two things, even less two persons, are equal in all respect. A thing can be equal only to that very thing in all respect. That is a reality of nature. As different dimensions in different spaces express un-equality, equality arranged in one space creates un-equality immediately on others. Equality in all respect makes two things, ideas or expressions automatically one. Though absolute equality or equality in all respect can not be maintained, people preached and promised partial equality all the time in history. Religion promised equality in heaven and un-visible reality remained dream to all generation of human beings. Rousseau in 17th century raised voice for equality in politics and later in 19th century Karl Marx preached another principle of financial equality.

Human being is dimensionally unequal in physique. Tall, short, thin, obese, bald, hairy, broad, narrow and others are his visible physique. Fast, slow, steady, clumsy etc are his physical characteristics or physical capabilities. They are nowhere equal to one person to another. There are mental capabilities in form of logic, ideas, thought etc that dictate and control physical action of human beings. If compared, no two persons are equal mentally as well. Even Siamese twins develop different capabilities physically and mentally. Amidst these unequal capabilities, we cannot and should not expect equal output from equal input in them. Thus, we can draw a conclusion that if people act in their full capacities, the outcomes or productions of their action in quantity and quality both are never equal to one another.

More bizarre is consumption pattern. Non-producer like children, sick and old people may need more than adult producers. Investment in children is a saving for their parents or society and that in sick and old adults is liability of their past investment on their children or society. Consumption of adults is too never equal to one another. Thus, we conclude that neither input (consumption) nor output (production) of any two individuals is equal.

There are different options of input and output. The first one is equal input for equal output. Soldiers of one rank in a barrack get equal consumption and they are expected to have equal fighting capacity. So the students of a class in a hostel are expected. Second option is equal input but an unequal output. Children may demand consumption equal to that of adults or even more but they are never asked for equal output. So may be the case among the adults too. The third option is of unequal input and equal output. Two workers of one profession in two places may have different consumption possibility but they produce equal products. Or in a paid party, each individual pays equal amount even if they consume more or less.

The fourth option is unequal input and unequal output. As human beings are not equal, the consumption can never be equal and cannot be equal their production too. ‘They give what they can do and get what they produce’ – says capitalist system. ‘Human being should give what he can and should get what he needs’ is communists and Utopians motto. All of them accept unequal output for unequal input in one or other form. While capitalist system allows the producer to save the positive extra output (output minus input or gain), communist system likes to distribute that extra output among the less fortunate, who have negative extra output, for the sake of just distribution. In other words while capitalism practices individual freedom, communism stresses on community benefit.

With guaranteed minimum requirements of livelihood, every individual in capitalist structure moved towards self-prosperity development and flourished. On the other hand, the protagonist of communist establishment drove hard the hungry enthusiastic mass towards euphoric dream of absolute equality and gained success to provide basic animal requirements of livelihood to all within the system. But hardly had a new generation been matured, the well fed generation could not get more than what they had and they opted negative prosperity desire i.e. to have the same time value for less work to fulfill their prosperity desire. Lack of individual freedom and development of negative prosperity became the root cause of the fall of Soviet Union, the father nation of communist establishment. Snooping the pressure of negative prosperity, China, the biggest communist establishment in world, quickly shifted its position and allowed prosperity desire act positively and prospered very much within a quarter of a century.

20th century was a struggle between haves and haves-not or a struggle between more and less prosperous. It also showed that if not provided basic minimums, mass will revolt against the establishment and if positive prosperity is not allowed to work, negative prosperity desire starts automatically.

Monday, January 21, 2008

PROSPERITY DESIRE cont...

3. Earning & Time Value

Wild animals do not work and they live on what they get in wild. Domestic animals do not earn too. They are fed by their masters. Children , old and sick people are parasitic sub-ordinates to their bread earners. A person has to earn some thing for his own and for his sub-ordinates' survival.

Earning of a person is consumable equivalent available to him within a time unit against his physical and mental work and that depends upon output of his work and his working situation and surroundings. Only working person earns some thing. Non-working persons live either on accumulated earning ofr as parasites on others' earnings. Time value of a person is sum of consumable accessible to a person from all sources in a unit time. People may live without earning but they can not do so without time value. Any human being with zero time value is a dead person. So time value of a person or personal time is accessible amount of consumables of person within a unit time. In other words, time value is amount of consumables (materials & services) available from different sources accessible to him. While for working person earning is main portion of time value, donation or charity or accumulated earning or subsidies are main source for parasitic sub-ordinates. Children too have their time value though they have no earning.
4. Prosperity

Who is more prosperous? A person earning Rs. 70,000 in New York or a person earning Rs.15,000 in Kathmandu? Does person earning Rs.100,000 per annum lives better life than a child of millionaire parents? Looking deeply in these condition we find that though earning may be main component of prosperity, it is not the final one and that too depends upon situations and environments. Among two persons, we can find more prosperous and less prosperous by comparing their time value. Among many people we can make a comparative time value list. This may be for one environment, for one condition. For example, we can compare prosperity of similar professionals in one locality and in one condition. For different professions in different locality , in different condition, first we should get prosperity between localities, between professions and between conditions.

Thus, prosperity of an individual is a comparative expression of its time value with that of others in similar conditions. For example, individuals A, B, C of similar profession live in same condition and locality with time values WA, WB, WC respectively. Let TA, TB, TC be their comparative prosperity, then

TA = WA/ WA=1

TB= WB/ WA

TC= WC/ WA

If TB and TC are less than TA , B and C are less prosperous than A and if more, they are more prosperous. Prosperity of a single individual can not be measured. Change in one's time value may change one's prosperity and equally change in others' time may change one's prosperity too.

In above example, if A, B, C are n individuals in a society or group, then time value of group G is

WG = WA + WB + WC + ………… to n times

and average of that group is

WGAV = WG/n

Groups may be professional, institutional, regional, political and of all sorts. Prosperities between two individuals of two different groups are effected by prosperity of corresponding group strata or level. Average time value of the group individual rather than total time value will represent the prosperity of the group. For example, in a group it the sum of all individual time values is WG, then time value WGAV

WGAV = WG / n

and prosperity of individual in the group will be

T1 = WG1/WGAV ; T2 = WG2 / WGAV and so goes up to Tn

or

Ti = WGi / WGAV where I = 1,2,3,4, ………….n-1, n

Similarly, prosperity of individual in group B with respect to that of group A

T of group B/ T of group B = Average time value in group B/ Average time of group A
cont...

Tuesday, January 15, 2008

PROSPERITY DESIRE

1. To human being

I have no reason to believe the religious doctrine of creation and so have to follow Darwinian theory of evolution. As we find coral like semi-living or semi-nonliving animals or materials even now, they provide justification to believe in creation of animal from material by evolution, though the first creature was lowly one-cell like creature. No doubt that creature received all his nourishment from one source to make his life easy. Instead of changing non-living to living time and again , the one-cell creature learned to divide itself to two and further. Sexual generation was not evolved at all. Step by step, the one-cell creature evolved to multi-cell one and source of nourishment became diverse and so started a harsh competition for food, water and air. Bi-sexual creatures fought for their mates too. They moved from place to place to fulfill these needs. Millions of creatures evolved in earth but needs are limited to air, water, food and mate and those too in time of physical need. Nature freely provides them what they need or they adjust to what nature provides them or they have to die out. Natural evolution has no other option.

Evolution to human being created a new dimension in the law of nature, i.e. human being refused to obey an all uses to nature. While earlier creatures were limited to natural needs, man fascinated anew luxury called desire. only highly developed mind could afford such a luxury.

Thus came the difference between man and other animals. He learnt to act and venture to fulfill his desire. A semi-living creature was converted to desiring animal by evolution and he dominated the earth, sometimes, even defying the nature.

2।Human Desire

After all, what is desire which boosts human activity? What is the difference between human need and desire?

Every living being needs some thing basic to sustain his life and to continue its activity. every living being efforts to acquire these items in daily basis and is satisfied if it gets them but human being does not do so and wants some thing more. This want beyond natural requirement is called desire. While human need is essential for his survival, desire is just strong longing for satisfaction and happiness or for some thing beyond natural need. Desire may very from time to time, place to place and person to person. A person without desire is a hermit living in the wild, who has neither future plan nor better expectations.

Desire motivates a person to have more and activates him to gain it. A tallest jiraffe can grab the leaves not above of its height. Two bulls can hit or push each other what their strength provides. Even the fastest leopard has limit in its speed but man has no such limits. He uses stairs, cranes, lifts to raise, uses bicycles, vehicles, horses, airplanes to gain speed and wrestlers cunningly bare hand or uses tools and arms to win. The superb brain acts both negatively and positively to fulfill his desire Capacity of strength of others animal can be measured in power units but that of man can not be. Other animals have measurable physical strength but mental creativity of man is un-measurable. And so is desire. Fulfillment of one desire creates another one and so on. Desire creates capacity, capacity fulfills action, action creates gain, gain brings satisfaction and raises affluence level where another desire rises automatically. The never ending circle of human activity moves like a spiral upward raising human knowledge and affluence. Human civilization is creation of revolving activity of desire.



___________ Desire __________

Satisfaction
& Capacity
Affluence Level

Gain ______________________ Action



'Necessity is mother of invention' – says a proverb nut what a person may need if he is satisfied on what he has. Desire creates non-satisfaction or vice-versa. A person desires to be better than or superior to others. A bread earner demands loyalty and respect from family members. He desires superiority, efforts for it and gets it to earn respect and superiority. Thus we coe to conclusion: Animal needs are natural necessities for survival and desires are human necessities for prosperity.

Tuesday, January 08, 2008

पानीको देश


इतिहास पटक पटक दोहोरिन सक्छ तर एउटै भुल पटक पटक एक अर्कोले दोहोर्‍याउदै गयो भने उसले अरुको इतिहास बाट पाठ नसिकेको हो भन्न कर लाग्छ । दुर्मनशायले त्यो गरिएको हो भने त दुर्जनको ओखती हुदैन, नियत असल नै राखेको हो भने वास्तविकता र इतिहास दुवैलाई मनन नगरी एकोहोरो राग अलाप्ने हो भने सुमनशाय र दुर्मनशायको विचमा अन्तर हुदैन ।

डेढ दशक अगाडि नेपाल विद्युत प्राधिकरणले अरुण ३ को आयोजना अगाडि बढाउदा त्यो आयोजना भाँडनेहरूको लहैलहैमा लागेर नेकपा एमालेले सहयोग ऋणदाता विश्व बैंक सम्ममा विरोध गर्न पुग्यो र देशको दल मध्ये एकको प्रत्यक्ष विरोध देखे पछि विश्व बैंकले त्यो आयोजना बाट हात झिक्यो र अहिले पनि त्यो आयोजनाले राम्रा दिन देख्ने छाँट छैन । त्यो आयोजना सफल भएको भए नेपालले अहिलेको बिजुलीको हाहाकार बेहोर्नु पर्ने थिएन तर व्यक्तिगत स्वार्थ सिद्ध गर्न चाहनेहरूले दलिय स्वार्थलाई हावा दिएर त्यो आयोजना तुहाइ दिएको नेकपा एमालेले धेरै पछि मात्र थाहा पायो । त्यही एक मात्र कारणले नेकपा एमालेको छवि विद्युत विरोधि भएको मेटाउन गाहारो परेको छ । त्यो आयोजनामा अपारदर्शिताको कुरा उठाएर नेकपा एमालेले गरेको गल्ती अहिले नेकपा माओवादी इतिहास दोहोर्‍याइ रहेको छ । मेलम्ची आउछ आउदैन त्यो विवादको विषय बनिसक्यो र काठमाडौलाई सुकेधारा, ढुंगेधाराको पानीको आश देखाएर टैंकरमा मात्र होइन बोतलमा पानी बेच्नेको समूह पनि अब माओवादीका गुणगान गर्न थालेकाछन । माओवादीले 'सहरमा विकाश नभइ गाँउमा जान सक्दैन' भन्ने माओको सोचलाई मूलमंत्र बनाएकाछन र देङ स्याउ पिङले भने झैं विकाशको क्रम र सुविधा सहरबाट शुरु हुने कुरा मान्न तयार छैनन ।

यस्तै घटना दोहोरिन लाग्दैछ नेकपा माओवादी बाट । नेकपा माओवादी घुर्क्याएर निस्केको बेलाको मंत्री परिषदले निर्णय गरी दिन लागेको विद्युत योजना निर्माणको काम माओवादी आफ्नो अनुपस्थितिमा भएको भनी त्यसलाई विरोध गर रिहेकाछन तर न त्यसको औचित्या प्रमाण गरिरहेकाछन, न विकल्प नै दिएका छन । यस्तो जिम्मेवारी विहिन कार्यले देशको विद्युत विकाशले कुन रुप लिने हो र जनता विद्युतको सुलभ उभपोग बाट कहिले सम्म वञ्चित हुन् कुने निश्चित छैन ।

Thursday, October 18, 2007

फेरि थालनी

धेरै समय पि म फेरि यहाँ आइपुगेको ु र फेरी थालनी गर्दैु ।

Monday, June 25, 2007

माओवादी र मध्यमवर्ग

गर्भमा रहेको छोरो भविष्यको तारा देखिन सक्छ तर जन्मेर सँगै बसेपछि लठुवा या दुर्जन निस्कियो भने सपना चकानाचुर हुन्छ र सार्‍है नै चित्त दुख्छ । जंगलमा बसेका माओवादी माथि आस्था र आशा राख्ने थुप्रै मध्यम वर्गियहरू खुलामा आएपछिका माओवादीका क्रियाकलापले त्यस्तै आहत स्थितिमा पुगेकाछन । वादका जुनसुकै विवाद उठाए पनि र जुनसुकै वादको प्रभुत्व भए पनि देशको शाशन शहरिया मध्यम वर्गियहरूको सहमति र सहयोग बिना चलाउन खोजियो भने कम्बोडियाली पोल पोटको नियति भोग्नु पर्दछ भन्ने माओवादीले नबुझेको प्रेस माथिको उनीहरूको आक्रमणले देखाउछ । अप्का हाउस, कान्तिपुर प्रकाशन र अब कामना प्रकाशनमा पुगेको माओवादी भातृ संगठनहरूको प्रेस माथिको आक्रमणले स्वतन्त्र समाचार माध्यम चाहने माओवादी समर्थक मध्यमवर्गियहरूलाई तर्साउन थालेको छ । जसरी एउटा मेलम्ची आयोजना माओवादीहरूको सहरी काठमाडौं उपत्यका प्रतिको अवधारणाको पर्याय बन्न पुग्यो त्यसरी नै छापाखाना माथिको व्यवहार वौध्दिकवर्ग माथिको व्यवहारसँग पर्याय हुनसक्छ । २१सौं शताव्दिमा उन्नाइसौं शताव्दिको मार्क्स र वीसौ‍को मध्यको माओका सिध्दान्तका आधारमा बिना मध्यमवर्गिय सहयोग कति शाशन गर्न सकिन्छ ? त्यो वर्ग विस्तारै माओवादी बाट टाडिदै गयो भने त्यो वादलाई सर्वसाधारण सम्म पुर्‍याउने माध्यम रहन्न भन्ने माओवादीले अझै नबुझे झैं देखिन्छ ।

Friday, June 08, 2007

सीताराम प्रसाई र वाइसिएल

एउटा सीताराम प्रसाईलाई समाएर आफ्नो छवि सुधारिन सक्छ भन्ने माओवादी सोच्छन भने त्यो उनीहरूको सपना हो । तैपनि प्रसाईलाई समाएर उनीहरूले एउटा मर्यादित काम भने अवश्य गरेका छन किनकि गृहमन्त्री कृष्णप्रसाद सिटौला प्रहरी प्रधान वाशुदेव ओली गृहसचिव मैनाली तीन कुमाईहरूको शक्तिको आडमा अर्का कुमाई सीताराम प्रसाई कानुन र सत्ताको खिल्ली उडाइरहेका थिए र गलत तरिकाले नै सही वाइसिएलले त्यो खिल्लीको जालो तोडिदिएको छ । मथुरा मास्केलाई पनि कठघरामा ढडयाउन सके भने जनताका आखामा त्यो पनि सर्‍हानिय हुनेछ । तर वाइसिएलले आफूलाई नसुधारेमा एउटा प्रसाई या एउटा मास्के माथि गरिने कारवाहीहरू वाइसिएलले गरेका ज्यादतिका तुलानामा ज्यादै नगण्य हुनेछन र प्रधानमन्त्री गीरिजाप्रसाद कोइरालाले लगाएको आरोप सही ठहरिने छ । बिना लक्ष गरिएका लुटपाट विनाश अपहरण र हत्या कुनै पनि नाराले सही ठहर्‍याउन सकिन्न । शान्तिको समयमा यिनका हिसाव–किताव मागिदा फलामका चिउरा बन्न सक्छन आजका ज्यादतीहरू ।

Saturday, May 19, 2007

Prosperity defined

Need is basic requirement of any individual living being and it may differ from one to another. Any one type of living beings have very common needs. For example, all cows have similar needs of life and so tigers have among themselves. Human beings have desires beside needs. Needs guide people through daily rituals but desires provoke him/her to look for life better than existing one or that of his neighbour in society. Such a desire is a desire of prosperity fulfilment of that desire is increment of prosperity. Such prosperity can be measured by any particular unit time value.

Ratio of one time value to another time value is prospeity of one individual with respect to another. If all unit time values are compared with any single unit time value, the ratio obtained in each case will indicate the prosperity of each individual. In common word , if the ratio is greater than one, the individual is better of in life than the single unit time value person. Else if the ratio is less than one, the person is worse of in life than the single unit time value person. Thus, prosperity is defined.

Monday, May 14, 2007

The house that Maoist vandals destroyed


They destroyed just to destroy it.

It was built a century back in a remote hill area now called Sankhuwasabha district of Nepal. It was built of stone, mud and wood, plastered by liun(paste of fine mud, cow dong, rice husk power, fine dry babiyo in water) and white washed by lime. Its doors and windows were masterly carved and the building was biggest and most beautiful in that area. Apswara house was forty feet long and twenty five feet wide and four storeys tall. Its roofs were slated by kiln roof tiles.

Apswara house had a century old history. When it was built, strong male labourers use to get four paisa per day (today they get Rs.150 or 15000 paisa per day). Stones were carved to size. Fifteen hundred cubic feet of saal(strong and heavy wood) and chanp (strong and light wood) were used.

It was the biggest of all building in that compound.

I never saw my grand father who built this house and can not say how he felt of it but my grandmother loved and cared this house very much and equally loved it my mother too. After the death of my mother, a poor family was living in this house and was tilling its compound land free.

One fine day Nepalese Maoists came to this house, shifted its residents to another house and razed it to the ground, sold its parts, wood, tiles and others what was possible.

What for? Vandalism has no reason and this was nothing else but criminal vandalism. Maoist leaders talk of high discipline in their cadres but in fact most of the local Maoists militants are just bunch of desperados feeding themselves by power of guns and muscles.

How much did the house value? Around twenty thousand piece of kiln tiles, one and half thousand cubic feet of wood, below twenty thousands cubic feet of stones and others could hardly valued much but the history of this house, its structure, its carvings, its elegance had no match in that area.

This was most beautiful house for me. I was born, spent my childhood and adolescence here. I felt pain like in death of a dear one when I heard about this vandalism. My well wishers are pressing me to complain and ask for compensation for this act but what? even if I get some money for my house? I am not going for it. I know, no one will be able to remake it. Let the crime be a crime unpunished.

Monday, January 08, 2007

कविता — मेरो पुरानो कविता संग्रह बाट

जीवन र मृत्यु

-- राम दाहाल

मृत्यु त जीवन आसन्न लक्ष हो
बाँच्नेले यसलाई कुर्नै पर्छ
जीवन निर्धारित कोशेढुंगा हो र्
मर्न चाहे पनि यसलाई तुर्नै पर्छ ।

हामी आफैले आफैलाई ढाँटेर बाँच्न चाहन्छौं,
या आफैलाई ढाँटेर मर्न चाह्रन्छौं ,
कोही वटवृक्ष झैं शताव्दि नाघ्दै रमाउछौं,
कोही पानी झार झैं कलकलाउदैमा बिलाउछौं ।
हामी बाँचुन्जेल बाँचेर बस्छौं
र शताव्दि या सोर्‍ह दिन पछि
ढल्छौ् र मर्र्छौ् ।

'बाँचेकैछ ?‘ भनी चौरासी हेर्न आउने निम्तालु भन्दा त
वैंसमा मलामी हुन आउने चोखा हुन्छन,
सुखले मोटाएका भन्दा त
दुखले खँगारिएका बढी भोका हुन्छन ।
त्यसैले आफ्नो निम्ति बाँच्न सजिलो छैन भने
अर्कोको निम्ति बाँच्न झन गाहारो हुन्छ ,
वर्त र पूजा त कष्टसाध्य शोख हो
श्राद्ध र तर्पणको लागि पो अभागी वाध्य हुन्छ ।

'बाँचेकैछु' भनि जनाउन पनि केही त भन्नै पर्दोरहेछ,
भएको दिन्छु भन्न पनि उठेर तम्सनु पर्दो रहेछ
र पानीझार होस या वटवृक्ष दुवैले
केही त दिएर नै जानुपर्दो रहेछ ।

दिल्ली
१९ जुन १९९२

Thursday, January 04, 2007

साम्यवादी व्यवस्था किन पछाडि फर्कियो ?

(सम्पन्नताका सिद्धान्तका व्याख्याका सम्वन्धमा) goto: http://www.dahals.com/prosperity/principle.htm
मार्क्सवादको मुख्य विशेषता समानतामा विश्वास गर्नु हो र लेनिनवाद र माओवादको विशेषता त्यो समानता प्राप्तीको लागि रक्तरञ्जित संघर्षको माध्यम अपनाउनु हो । सर्वहाराको मात्र निजी आर्थिक स्वार्थ्य नहुने हुदा उसको अधिनायकत्वमा मात्र समानतावादी साम्यवादी राज्य खडा गर्न सकिन्छ' भन्ने मार्क्सको दर्शन चिन्तन भएकोले हातमा सत्ता आउना साथ साम्यवादी शाशकहरूले, विशेष गरेर सोभियत संघ र चिनमा, आम नागरिकलाई सर्वहारा बनाउन सबैको व्यक्तिगत सम्पत्ती राज्यको नाममा जफत गरे र निजी सम्पत्ती आर्जन गर्न निषेध गरे । त्यसैले १९१७ को क्रान्ति पछिको तेश्रो पुस्ताले त सोभियत संघमा निजी सम्पत्तीको अर्थ र महत्व पनि बुझन छोडेको थियो र त्यस प्रतिमोह पनि थिएन । तैपनि किन मार्क्सको साम्यवाद तिर नगएर पछाडि फर्कियो एउटा व्यवस्था ?

रुस र चिनका सभ्यता र विकाश आदिम नभए पनि लेनिन र माओको धारणा आदिम समानताका धारणाहरू थिए । उनीहरूले राज्यलाई सम्पत्ती र पूजीको एकाधिकारी मालिक बनाएर नागरिक सबैलाई र्सवहारा बनाए । काम गरे पछि मिठो पिठो जे होस पेट भरि खान दिने जिम्मेवारी राज्यले लिएर एउटा समानता स्थापित गरेको दुई दशक नबित्दै सोभियत संघमा 'त्यो भन्दा पर के त ?' भन्ने अर्को प्रश्न जन्मियो । द्वितिय विश्वयुध्दको विभिषिकाले सोभियत समाजलाई फेरि आदिम समानता तिर पुर्‍याइदिएकोले चौथाइ शताव्दि त्यो प्रश्न सेलाएर बस्यो ।

मार्क्सले सबै युद्ध र संघर्षको कारण उनीले परिभाषा दिएका वर्गहरू बिचको अर्न्तर्द्वन्दलाई ठाने र वर्ग निषेध पछि संघर्ष अन्त्य हुने दावी गरे तर सोभियत संघमा पूँजिपति राज्य र र्सवहारा नागरिक बिच त्यो अर्न्तर्द्वन्द यथावत कायम रहिरहृयो । राज्यको सत्तामा पहुँच भएकाहरूको आचरण राज्यको प्रतिनिधि संचालक भएको नाताले सुविधाभोगी र जिम्मेवार विहिन हुन पुग्यो भने र्सवहारा हुन पुगेका नागरिकहरूमा कामचोर, ठग र चाकडिवाजहरूको नेतृत्व हुन थाल्यो र पूजिपति राज्य र र्सवहारा नागरिक बिच मालिक र नोकर बिच हुने अर्न्तर्द्वन्दका दुष्परिणाम बाहिरिन थाले । सोभियत संघको समस्यालाई देखेर उद्योगमा कम विकशित चिनका माओले कहिले यो क्रान्ति त कहिले ऊ क्रान्तिका नाममा आदिम समानता कायम राख्न खोजे तर माओ बितेको केही वर्ष पनि नवित्दै पूजिवादी अर्थवादी व्यवस्था समाएर पनि साम्यवादमा पुग्न सकिने धारणा बनाएर चिन पूजिवाद तिर लाग्यो । सोभियत संघमा त साम्यवादी शाशनको अन्त्य नै भयो ।

सपना देख्नु अपराध होइन । सपना सबैले देख्छन र ती सपना पुरा गर्ने प्रयाश पनि गर्छन । कसैका सपना काल र परिस्थितिमा आधारित भएर सफल हुन्छन भने कसैका कल्पनामा मात्र आधारित भएकाले असम्भव युटोपिया बन्छन । मार्क्सवादीका विरोधिहरूले साम्यवादलाई काल्पनिक युटोपिया माने पनि मार्क्सको दर्शन र चिन्तनका आफ्नै आर्थिक र राजनैतिक धारणा छन । हेगलको द्वन्दवाद समाएर मार्क्सले अविकशित आदिम साम्यवाद देखि पूँजिवाद सम्मको बाटो तय गरेर साम्यवाद तिर औंल्याए पछि 'बाटो काटयो लौरो विर्स्यो' भने झै आफ्नो अडानको आधार द्वन्दवादको अस्तित्व नै मेटिदिए साम्यवादमा पुगे पछि। उत्पादन र उत्पादक दुवै अगाडि झैं नै यथावत रहने भए पछि उत्पादक या उपभोक्ताको शोषण बिना अग्रविकाशको लागि पूजि कहाँ बाट आउछ ? भन्ने प्रश्नको जवाफ आउन सकेन र हेगलको द्वन्दवाद समाएर तय गरिएको बाटोमा द्वन्दवादको इन्कारीले त्यो गन्तव्यको वौद्धिक आधार नै हरायो र बिचैमा हरायो साम्यवाद तिरको बाटो । अस्तु ।

पशुजन्य मौलिक आवश्यकता पूर्ति भए पछि पनि मानिस किन गर्छ त अरु प्राप्ति गर्ने प्रयाश ? केले वाध्य पार्छ उसलाई त्यो सबै गर्न ?

पहिलो त, आफ्नो उपलव्धिमा सन्तोष गरेर बस्ने मानिस बिरलै पाइन्छ । दोश्रो, उसको उपलव्धि अरुको भन्दा विशिष्ठ होस भन्ने चाहना पनि हुन्छ उसमा । यी दुईको समष्ठिगत चाहना नै सम्पन्नताको चाहना हो र त्यो चाहनापूर्तिको प्रयाश पछिको. उपलव्धि नै सम्पन्नता हो । त्यो सम्पन्नतावृद्धिको निम्ति विभिन्न वर्ग बिच मात्र होइन एउटै वर्गका व्यक्तिव्यक्ति बिच पनि संघर्षा चल्दछ । यो संघर्ष खुला आकाश या ओडारमा बस्दाको आदिम साम्यवाद देखि नै चलिआएको हो । आफ्नो सामुहिक स्वार्थको लागि एउटा वर्गका मानिस केही समय एउटै संघरर्षको बाटोमा लागे पनि सम्पन्नताको संघर्ष व्यक्तिको जीवनवृत्तिको अनवरत संघर्ष भएकोले त्यसमा उनीहरूका बाटा सधै अलग हुन्छन । सम्पन्नता वृद्धिको यो संघर्षमा एउटै आर्थिक र सामाजिक संरचना भित्र बस्नेहरू बिच आफूले कम खर्चिनु परोस या आफ्नो उपलव्धि बढी होस भन्ने चाहनाले नै दाश र दाशमालिक, रैती र भूमिपति, मजदुर र पूजिपति बिच विपरित स्वार्थहरू जन्मिएका हुन । यस्तै चाहना त पसले र ग्राहक, बदमास र प्रहरी आदि जस्ता दैनिक प्रयोजनका व्यवहारमा पनि पाइन्छ र यस्तै कारोवारी सम्वन्ध पनि रहिरह्नछ उनीहरू बिच । त्यसैले व्यक्तिगत रूपमा होस या सामुहिक रूपमा सम्पन्नतावृद्धिको संघर्ष मानिस मात्रको विशेषता हो र ऊ आफूले आर्जेको मध्ये केही मात्र अर्कोको आवश्यकतापूर्तिको निम्ति दिन सक्छ र सबै नै माग्न थालियो भने उसले त्यो संघर्ष गर्ने आवश्यकता देख्दैन र विकाशको गति नै अवरुद्ध हुन्छ । सामुहिक भलाइको निम्ति व्यक्तिगत बलिदान छोटो समयको निम्ति ग्राहृय हुन सक्छ र सधै यस्तो बलिदानको माग गरियो भने त्यो प्रयाश आफैमा असफल हुन्छ । 'वहु जनः हिताय' को दैवी भावनाले सम्पन्नताको चाहना जस्तो मानविय विकाशको उत्प्रेरकलाई सामुहिक भलाइको नाममा सधै नकार्ने मार्क्सवादी दर्शनमा पूजिपति राज्य र र्सवहारा नागरिक भन्दा पर के ? भन्ने निकास नपाएर बाटो पूजिवाद तिर नै फर्कियो र साम्यवादीहरू मध्ये जो जसले र जे जसरी व्याख्या गर्न गर्न खोजे पनि त्यो निकाश अझै फेला परेको छैन र साम्यवादी दर्शन अलमलिएर बसेकोछ ।

Monday, July 17, 2006

एउटा न्यायाधिशको संकेत

यसै ब्लगको २००५ नोवेम्बर २२ को लेखमा मैले भनेको थएँ कि मानिसको कार्यसम्पादन, निर्णय या फैसला, उसमा भएको अधिकार उसको प्रशिक्षण, उसको नियत र उसको आँटमा भर पर्दछ । एक व्यवस्थाको निम्ति प्रशिक्षित व्यक्ति अर्को व्यवस्थाको निम्ति यसै त अयोग्य नै हुन्छ र उसलाई पुनः प्रशिक्षित गरिनु पर्दछ । हुकुमी शैलीका विचार विद्यालयमा दिक्षितहरू लोकतान्त्रिक पद्धतिमा निर्णय गर्ने न आट गर्न सक्छन, न उनमा त्यो नियत नै हुन्छ । अधिकार दिदैमा व्यक्ति नैतिक निर्णयवान बन्दैन । अहिले आएर सर्वोच्च अदालतका न्यायाधिश अनुपराज शर्माले यही प्रश्न उठाएका छन । ‘वर्तमान नया व्यवस्थाले व्यवस्था अनुरुपका नया न्यायाधिश पुनः नियुक्ति गर्नु पर्छ र व्यवस्थाको निम्ति असक्षमलाई निष्काशन गर्नु पर्छ’ भन्ने उनको भनाई यो समयको निम्ति एकदम उपयुक्त छ किनकि हुकुमी शैलीको पंचायत विचार विद्यालयमा प्रशिक्षित न्यायाधिश र कर्मचारीहरूलाई बिना प्रजातान्त्रिक प्रशिक्षण यथावत राख्नाको परिणाम देशले भोग्नु परेको उदाहरण राजा द्वारा मनोनित मुख्य सचिच, न्यायाधिश र प्रधान न्यायाधिश यसका नमुना हुन । हिन्दु राजाका वचन र कार्यमा प्रश्न उठाउन पाइन्न भनेर वकालत गर्ने कानुनका गुरुदेव राजाको निगाहले सर्वोच्च अदालतको न्यायाधिश बन्दैमा लोकतान्त्रिक व्यवस्थाको निम्ति उपयुक्त कसरी हुन्छन ? न्यायाधिश अनुपराज शर्माले यस्तै विरोधाभाषलाई औंल्याएका हुन । यस्ता विरोधाभाषहरू अहिले अनगिन्ति छन र तिनीहरूको छटनी गर्नु अत्यावश्यक पनि छ । थालनी कहाँ बाट ? त्यो न्यायाधिश अनुपराज शर्माले औल्याइदिएका छन । परिवर्तनको कार्यलाई सही वेसहीको फैसला गर्ने अन्तिम थलो, सर्वोच्च अदालत, मा परिवर्तन अनुरुपको फेरबदल नगरी बिना हतियारका राजनैतक दलहरूले अरु फेरबदललाई लोकतन्त्र विपरित विद्यालयमा दिक्षित न्यायाधिशहरू मार्फत कानुनी रूप दिन सम्भव छैन । परिवर्तन या फेरबदलको थालनी सर्वोच्च अदालत भन्दा अरु उपयुक्त थालु कहाँ हुन सक्छ ?

Sunday, July 09, 2006

नेपाली कांग्रेसको जवाफ चाहियो

१२ वर्षो बहुदलिय व्यवस्थामा मुखले एउटा कुरा भन्ने र कामले अर्को कुरा गर्ने नैतिक बेइमानीले दलहरू प्रति जनताको आस्था यति तल झर्‍यो कि राजाले प्रत्यक्ष शाशन हातमा लिएर आङ्खनो नैतिक धरातल नचुकाए सम्मका आन्दोलनहरूमा दलहरूका झण्डा बोक्ने मानिस खोज्नु पर्ने स्थिति आयो । हामी अब सुध्रियौं भनेर र्सार्वजनिक कायलनामा आए पछि मात्रै जनआन्दोलनले गति लियो र एउटा गन्तव्यमा पुग्यो तर जनआन्दोलनको सफलताको तीन महिना पनि नबित्दै त्यही नैतिक इमान्दारी फेरि धरापमा परेको छ । छोेरीको बिहेमा तडकभडक नगर्न प्रधान सेनापति लाई सुझाव दिने प्रधानमन्त्री गिरिजाप्रसाद कोइरालाकी नातिनी मेलिना जोस्ट (कोइराला ?) को बिहेभोज प्रधानमन्त्री गिरिजाप्रसाद कोइरालाको निमन्त्रणामा आएका ३५०० जति निम्तालुले देशको एउटा भव्य पाँचतारे होटलमा जाँड-रक्सी (संचार माध्यममा प्रयोग भएको ड्रिङ्क शब्द अवश्य नै पनि शुद्ध पानी या फलफूलको रसको निम्ति भनिएको होइन होला) सहित खान पाए । रमाइलै भयो होला त्यो भोज तर त्यो भोजले अनेकौ प्रश्न उठाए पनि म निम्न चार वटालाई मात्र छुन चाहन्छु ।

सामाजिक सुधार ऐनले शुभकार्यका भोजहरूमा ५१ जना भन्दा बढीलाई जन्ती र भोज खुवाउन नपाउने व्यवस्था गरेकोमा प्रधानमन्त्रीका नाममा यस्तो विशाल भोज आयोजना गर्नु कानुनी र नैतिक अपराध या पदिय दुरुपयोग हो कि होइन ?


प्रधानमन्त्री गिरिजाप्रसाद कोइरालाले नातिनीको बिहेमा ३५०० व्यक्तिलाई पाँचतारे होटलमा जाँड-रक्सी सहितको भोज खुवाउन सक्ने उनको आर्थिक हैशियत छ कि छैन ?


प्रधानमन्त्रीले निम्त्याइएको भोजको खर्च अरु कसैले तिरिदिएमा सो सुविधाको लाभ पदिय दुरुपयोग हुन्छ कि हुदैन ?


नेपाली कांग्रेस र यसका नेताहरूलाई जनआन्दोलनले यस्तै तडकभडकको निम्ति सत्तामा पुर्‍याएको हो कि होइन ?

अस्पतालको बेडमा सुतेका प्रधानमन्त्रीको नाममा जे जति दुरुपयोग भइरहेकोछ त्यसको परिणामले अब छोटो समयमा नै अर्को पुस्तालाई नेतृत्व सुम्पनु पर्ने गिरिजाप्रसाद कोइरालाको भविष्यलाई त कुनै असर पार्ने छैन तर नेपाली कांग्रेसको सामु भने नैतिक शंकट खडा गरिदिएको छ । नेपाली कांग्रेस र यसका नेताहरूले यसको उचित उत्तर दिन सकेनन भने यहीं बाट नै नेपाली कांग्रेसको नैतिक पतनको पुनः थालनी हुन सक्छ । नैतिक उच्चताको उदाहरण बन्नु पर्ने अन्तरिम कालमा नैतिक विचलनले ल्याउने परिणाम हेर्न राजाको पाँच वर्षे शाशनकाललाई हेरे पुग्छ । निर्वाचन गराउन नसक्दा एउटा निर्वाचित प्रधानमन्त्रीलाई 'अक्षम' भनेर हटाउने तर त्यही निर्वाचन आफू गराउन नसक्ने, राजाको सम्पत्ती जनताको हो भन्ने तर अपुताली परेका राजा विरेन्द्रको सम्पत्तीको पनि एक चुनदाम सम्म जनताको नाममा खर्च नगर्ने, अरुलाई आर्थिक भ्रष्टाचारको आरोप लगाउने तर राजपरिवारको भत्ता, सुखसाधनमा राष्ट्रको ढुकुटी खर्चिन अंकुश नलगाउने, वहुदलिय प्रजातन्त्रको रट भने सधैं लगाउने तर त्यही प्रजातन्त्रलाई सुदृढ गराउने नाममा डा.तुलशी गिरी, शरदचन्द्र शाह, टंक ढकाल जस्ता वहुदलिय प्रजातन्त्रका कट्टर विरोधीहरूको जमात लिएर शाशन चलाउने राजाको नैतिक विचलनको व्यवहारले २५० वर्षसम्म एउटा बलियो जग बनाएर बसेको नेपालको राजसंस्था त जनता बिच ठट्टा र अवगालको पात्र भएर अवशानको बाटो तिर लाग्यो भने मुखले प्रजातन्त्रको नाम दिएर अर्थिक गतिविधि पारदर्शी नबनाउने नेपाली कांग्रेसका नेता मात्र होइन, नेपाली कांग्रेस स्वयम पनि अवशान तिर लाग्न सक्छ । त्यसैले नेपाली कांग्रेस र यसका केन्द्रिय नेताहरूले मेलिना जोस्टको बिहेभोज बारे आफ्नो सफाइ जनता सामु प्रस्तुत गरून ।

Wednesday, June 14, 2006

राजनैतिक समस्या (क्रमश)

२ सात दलको समस्या
नेपालको राजतन्त्रको ठूलो सहयोगी नेपाली कांग्रेसलाई राजा विरेन्द्रले अलिकति चिने पनि बाँकी दरवारियाहरूले यसलाई स्पष्टबादी लोकतान्त्रिक भएको र दरवारिया सामन्तवादको प्रतिक राणा शाशनको विरुद्ध हतियार उठाएकै कारण सधैं राजा विरोधीको कित्तामा राखे । त्यसमाथि पनि शेरबहादुर देउवाले त राजाले अर्‍हाएको, भनेको मान्ने बैठकेले काम गरे झैं नेपाली कांग्रेस (प्रजातान्त्रिक) लाई आफू सँगै राजा पछाडि हिडाउदा पनि त्यो दोष बाट मुक्ति पाएनन । राजतन्त्रको पक्कै पक्षधर भइसकेको नेकपा एमालेलाई पनि उनीहरूले नेपाली कांग्रेसको पिछलग्गुमा दर्ता गरेर रेटन थाले पछि र राजाको शाशनको विरोधलाई माओवादीको समर्थनको संज्ञा दिएर समर्थक दलहरूलाई निम्टियान्न पार्न खोजे पछि आफ्नो अस्तित्व रक्षार्थ अरु दल साथै माओवादी सँग मिलेर राजतन्त्र विरुद्ध खनिनुको विकल्प उनीहरू सँग रहेन र माओवादीको हतियार निशस्त्र लोकतान्त्रिक आन्दोलनको विरुद्धमा नचल्ने निश्चित भए पछि जनसमूह अरिंगालको गोलो झैं राजतन्त्र माथि खनिदा बैशाखे गुराँस-क्रान्ति चरम उत्कर्षमा पुगेर एउटा निकाश लियो । शत्रुलाई पनि मित्र बनाउनु पर्ने राजनैतिका कुटनितिको अपनाउनुको साटो मित्रलाई पनि शत्रु बनाउने दुर्निति समाएर मित्रशक्ति गुमाउनु शाही शाशनको डेढ वर्षो विशेषता रहृयो ।

एकातिर अझै राजा प्रति वफादार अधिकृत द्वारा संचालित नेपाली सेना, अर्को तिर माओवाद प्रति मात्र आस्था राख्ने माआवादी जनसेनाको चेपोमा परेको निहत्था सात दलले दुवै सैन्यलाई विश्वास गरेका छैनन तर बाज र बिरालोलाई एक अर्कोको डर देखाएर दुई बिच बाँच्न सफल भ्एको नितिकथाको मुसो झैं सात दल अहिले सम्म ती दुई बन्दुकलाई सन्तुलनमा राख्न सफल भएका छन र सात दलको र्समर्थन प्राप्त गर्न सक्दा मात्र आफू वैध बन्न सक्ने र प्राप्त गर्न नसक्दा अवैध भएर मासिन सक्ने सम्भावना देखेका दुवै बन्दुकेहरूले पनि उनीहरूको र्समर्थन खोज्नु स्वाभाविक हो । आफ्नो सामन्वादी दम्भले राजले त्यो मौका चुकाए पनि शान्तिपूर्ण अवतरण गरी आफूलाई वैध बनाउने प्रकृयालाई गुमाउन चाहदैनन माओवादीहरू र यसैका लगि लागी पनि परेका छन । थालनी भएको नया व्यवस्थालाई स्थायी बनाउने प्रकृया सात दल समूहको राजवादी नेपाली सेनालाई लोकतान्त्रिक बनाउने र माओवादी जनसेनालाई वहुदलिय लोकतान्त्रिक संरचनामा व्यवस्थित र समायोजित गराउने सुझबुझ र माओवादी नेतृत्व सँग समन्वय गर्न सक्ने क्षमतामा भर पर्दछ र त्यति नै भर पर्छ माओवादी नेतृत्वको सैद्धान्तिक जडसुत्र त्याग र व्यवहारिक लचकतामा पनि ।

इसप निति कथाकों माटो र फलामको भाडो बिच फलामे भाँडोमा हिर्काउने चाहना नभएर मित्र हातले छोए मात्रै पनि पिडित माटोको भाँडो हुने भए झैं ०४६ सालको सम्विधानले राजा र संसदलाई संविधानको अंग बनाएर समान अधिकार दिए पनि स्थयित्वको हिसावले फलाम र माटोको भाँडो जस्ता दरवार र संसद मध्ये संसद दरवारको पेलाइमा पर्‍यो । त्यस्तै नै अहिलेका समान सम्झौताका जिम्मेवार पक्ष, बन्दुक बोक्ने माओवादी र निहत्था सात दल, बिचको समझदारी यसै पनि निहत्थालाई चोट लाग्ने सम्भावना त ल्याउछ नै, त्यसमा पनि माओवादीहरूको वातै पिछे सेना लिएर जंगल पस्ने धम्की सात दलको निम्ति अनावश्यक दवाव सिर्जना गर्छ । दुई बन्दुके बाट जोगिदै एउटा सेनालाई तह लगाएर र अर्कोलाई कुबाटो बाट बाटोमा ल्याएर लोकतन्त्रलाई स्थापित र स्थायी बनाउने सात दलको वाध्यता र समस्या हो र यो अवश्य नै फलामको चिउरा झैं कठिन छ ।

Tuesday, June 06, 2006

राजनैतिक समस्या


१.माओवादी जनसेनाको स्थिति

सिकन्दर महान विश्वविजयमा निस्कदा उनको पछाडि राज्य जितेर शाशन गर्ने चाहना राख्नेको संख्या अति थोरै र विजित राज्यको लुटबाट आफू अकुत सम्पत्ती आफ्नो घरमा हुल्न चाहनेको जमात विशाल थियो तर त्यो लाभको लोभमा उनीहरूले यति लामो फडको मारे कि झेलमको किनार बाट केही सुन-चाँदीका पोका बोकेर युनान आइपुग्दा उनीहरूका घर माटोमा मिलिसकेका थिए । धनीको खोसेर सबैलाई सम्पन्न पारिदिने नारा घन्काउदै र्सवहाराको अधिनायकत्वको जनतन्त्र स्थापनाको उद्देश्य बोकेर युद्धमा होमिएको नेकपा माओवादी अब झेलमको किनारको द्वैध मनस्थितिमा उभिएको छ र पाटलीपुत्रको वैभव सम्म पुग्ने सिकन्दरको दृढतामा सैनिकले साथ दिन नसके झैं लक्षित जनतन्त्रमा पुग्नु पर्ने जमातमा अब जुझारु योद्ध कम र दिल्ली लुटका सहभागी बढी देखिन थालेकोले शुद्ध अनुशाशन बाट थालिएको युद्ध लुटको जात्रामा परिणत हुन नदिन जनतन्त्रको लक्षलाई थाती राख्नु पर्ने माओवादी नेताले प्रस्ट बुझेका छन र एउटा सम्मानजनक र शान्तिपूर्ण अवतरणको कामना पनि गर्दछ तर जति गाहारो बाघको घोडा चढनमा छ त्यो भन्दा गाहारो छ त्यसको अवतरण । बन्दुक बिनाका माओवादीको घरमा स्वागत गर्ने अब कोही पनि छैन । त्यहाँ त गाउँगाउँमा निर्दयतापूर्वक ढुंगाले हानेर, भाला रोपेर, खुर्पाले थुङथुङयाएर, खम्बामा बाँधेर यातना दिएर लोग्ने, स्वास्नी, छोरा, छोरी, आमा, बाबु, नातागोताका अगाडी नै गरिएका विभत्स हत्याका हिसाबकिताब माग्नेहरूको ताँती हुनेछ र बिना हतियारका माओवादीहरूलाई त्यो फर्स्याउनु फलामको चिउरा सावित हुनेछ । दोश्रो, माओवादीको सही या बेसही नाममा सित्तैमा खान पाउने, बिना रोकटोक लुटन पाउने सँस्कृतिको विकाश भएको छ र माओवादी नेतृत्वले पनि त्यसलाई आँखा चिम्लि दिएका छ । त्यो लुटको सँस्कृतिमा भिजेको मानिसले अब हलो समाएर दश नंग्री खियाउन जाने सम्भावना अति नै न्यून छ र अरु विकल्प बारे नसोची धरै छैन ।

माओवादीनेतृत्वले सम्विधानसभाको परिणाम वरै तिर हतियार नबुझाउने कुरा गरिरहेका छन त निर्वाचन परिणाम भन्दा पछि पनि हतियार बुझाउने कुरा गरेका छैनन । निर्वाचनमा आफू अनुकूलको परिणाम नआए सैन्यबल द्वारा सहयात्री दलहरूलाई दवाव दिएर आफू अनुकूलको संविधान बनाउने र सो मिल्न नसके जंगल पस्नचाहनेहरूलाई खुला छुटको मान्यता दिएर दवावमूलक राजनिति यथावत कायम राख्न चाहनु स्वाभाविक हो । सत्तामा पुगेर जनसेनालाई सुरक्षाको एउटा अंग बनाएर आफ्नो वरपर राखेर मात्रै उनीहरूले त्यो जमातलाई थान्को लगाउन सक्छन ।

माओवादीको हतियार सहित सत्तामा बस्ने या जंगल पस्ने दुवै विकल्पलाई सात दलले पूर्ण स्विकार गर्ने सम्भावना अति नै न्यून छ र यी दुवै सम्भव भएनन भने माओवादी सँग मुग्लान पस्ने विकल्प मात्र बाँकी हुने छ जो न माओवादी, न सात दल र न देशकै निम्ति सुखदायी हुन सक्छ । त्यसैले झेलम किनारको यो थकित सेनाको पुनःस्थापनाको व्यवस्था बारे सोच्नु पर्ने बेला ढिलो हुन थालिसक्यो ।

क्रमशः

Sunday, June 04, 2006

सम्पादक कठघरामा

राम दाहाल
आधा शताब्दि भन्दा अगाडि जर्मनीका हिटलर र नाजीहरूले यहदीहरू माथि अमानविय अपराध गरे र आजका नाति र पनाति जर्मन पुस्ता त्यो अपराधको क्षमा याचना गर्छन । आफ्ना पुर्खाको जमिन भोगेका र राष्ट्र र पुर्खाको नाम बोकेको कारणले नै आफूले नगरेर पुर्खाले गरेको अपराधको निम्ति पनि उनीहरू क्षमा माग्दछन । हिटलरको अपराध भन्दा पहिले नै देशा छोडेर हिडेका जर्मनहरूले क्षमा माग्नु पर्ने कारण छैन । प्रशङ्ग यही बाट शुरु गरौं ।

जेठ २१ को कान्तिपुर दैनिकको मुखपृष्ठमा 'प्रधानमन्त्रीको भारत भ्रमण' र 'सैनिक भर्ना र खरिद रोक्का' जस्ता राष्ट्रिय चासोका दुई समाचार कै हाराहरीमा 'छोरीको सफलताको फ्यान' शिर्षकमा अर्को मुख्य समाचार छापिएको छ । मुखपृष्ठको समाचार खण्डको झण्डै २० प्रतिशत स्थान ओगटेको त्यो पछिल्लो शिर्षकको मुख्य समाचार के हो ? त्यो बुझ्न गाहारो छ ।

डा.भेषबहादुर थापाले छोरीका पाठकहरूले उनीलाई प्रतिगामीको कित्तामा राखेकाछन भनेर भने पनि उनीलाई प्रतिगामी बाहेक सबैले नै प्रतिगामीको कित्तामा राख्छन किनकि प्रतिगामी आचरण र वातावरणमा हुर्किएर प्रतिगामी सुविधा भोग गर्न प्रतिगामी अ-विधिबाट राज्य प्रशाशनमा छिरेका उनीले सधै नै प्रतिगमनलाई नै सघाएका हुन । साँचै भन्दा उनीलाई त लोकमान सीं कार्कीको परिपक्व रूप मान्दा हुन्छ । त्यसैले त्यो समाचार नबन्नु पर्ने । आजको युगमा प्रतिगमनको बढाइ मुख्य समाचार बन्ने सम्भावना त इन्कार गर्नै पर्छ ।

दोश्रो, मञ्जुश्री थापा मुख्य समाचार बन्ने उनको कार्य के हो ? प्रतिगामी बाबुको आर्जनमा हुर्केर, त्यही आर्जनमा संसार भ्रमण गर्दै हिडने र बाबुको र्सार्वजनिक अपराधको क्षमा याचना स्वरूप प्रतिगामी कदम भत्काउन सिन्को सम्म भाँच्न प्रयाश नगर्ने मञ्जुश्री थापा २।४ अक्षर प्रजातन्त्र बारे कोर्दैमा अग्रगामी हुन्छिन कसरी ? र कसरी मुख्य समाचार बन्छिन - भनाइ मात्रै प्रमाण हुने भए त राजाका अमरवाणीहरू चोकचोकमा प्रदर्शन गरिएका थिए । जनताले पत्याएनन । कि यसलाई नारायण वाग्लेको नाम पनि मिसाएर सँगै भजाउन खोजिएको हो ? एउटी लेखकको नै हैशियत हो भने यसै अंकको दोश्रो पेजको कुनामा खोजेरै मात्र भेटिन सक्ने ठाउँ पाएका 'सिक्काका दुई पाटा' का लेखक उन्नति बोहरा 'शिला' को भन्दा धेरैधेरै ठूलो स्थान पाउने हैशियत के हो ? कि यसै अंकका स्तम्भकार कृष्णज्वाला देवकोटाले भने झैं सम्पादकले धान र भुस छुटययाउन जाने पनि कुनै अर्कै प्रयोजनका निम्ति भुस छापेका हुन ?

Monday, May 01, 2006

विद्यालयमा अपराध


विद्यालय शिक्षाका निम्ति स्थापना हुन्छन र आफ‍ना नानीहरूका निम्ति आफ्नो रगत-पसिनाको कमाइ तिर्छन अभिभावकहरूले विद्यालयहरूलाई । कहिले कहीं विद्यालयले मनोरञ्जन दिलाए अभिभावकहरूले अतिरिक्त सहयोग पनि गर्छन र विद्यालयलाई सार्‍होगाहारो पर्दा चन्दा पनि दिन्छन तर जब विद्यालय गैर्‍हजिम्मेवार कार्य गर्न थाल्छ अभिभावकले त्यसको विरोध गर्नु पर्छ । यो नागरिकको दायित्व र कर्तव्य हो ।

जावलाखेलको एउटा विद्यालयको पहिलो कक्षामा पढने ७ वर्षा हिडदै गरेको मेरो नानी जब राफल चिठ्ठाको बुक देखाउदै घर भित्र पस्यो म अचम्ममा परे किनकि मैले नावालकहरूलाई चिठ्ठा बेच्न-किन्न लगाउनु अपराध हो भन्ने सोचेको थिएँ । हजार रूपयाँ उठने रू.५०। का दरका २० टिकटहरू रू. ५ का दरले सबै बेचेर सबै भन्दा बढी टिकट बेचेको पुरष्कार लिने त्यो टिकटक्रेताको अबुझ हौशला सुनेर म रुन मात्र सकिनँ । कसैले किनेन भने नि ? भन्ने प्रश्न सँगै उसले —आमाले किनिदिनु पर्छ, नत्र टिचरले गाली गर्नु हुन्छ— भन्दै धुरुधुरु रुदा प्रस्ट भयो ऊ माथि शिक्षकको दवाव कति गहिरो रहेछ भनेर ?

म यहाँ कसै प्रति उजुर गर्न लागेको होइन । म त त्यो र त्यस्तै बालकको निम्ति न्याय माग्न न्यायको कठघरमा उभिएको मात्र हुँ । पहिलो, कानुनवेत्ताहरूले भनिदिउन - ७ वर्षे बालकलाई चिठ्ठा बेच्न लगाउनु कानुनतः अपराध हो कि होइन ? अपराध हो भने बेच्न लगाउने दण्डित हुनु पर्छ कि पर्दैन ? दोश्रो, शिक्षाविदहरूले भनुन - नावालिकलाई ,अझ ७ वर्षो अबुझ नानीलाई पवित्र संस्था मानिने विद्यालयहरूले आर्थिक धंदामा संलग्न गराउन अझ मानशिक नै दवाव दिनु दण्डनिय अपराध हो कि होइन ? तेश्रो, बालकको हकहित संरक्षणको निम्ति खडा भएका सरकारी र गैर्‍हसरकारी संस्थाहरूले भनिदिउन - यस्ता कार्यहरू बालकमाथिका गरिने अपराध र्ठहर्छन कि ठहर्दैनन ? ठहर्छन भने किन हुन्छन् यस्ता अपराध र यसको छानविन गर्ने कसले ? कसैले त भनिदिनोस, आफै न्याय माग्न नसक्ने अबुझहरूको माथि प्रत्येक विद्यालयमा गरिने यस्ता कृयाकलाप दण्डनिय मानिने व्यवस्था किन नगरिने ?

Tuesday, March 14, 2006

मिनी जनमत



यदि स्वतन्त्र विद्यार्थी युनियनको यस पटकको निर्वाचनलाई सानो जनमत मान्ने हो भने यसले प्रथमतः देशको सचेत युवावर्ग लोकतन्त्रको पक्षमा छ र जनताको रुझान परिवर्तनको प्रति छ भन्ने देखायो र दोश्रो नेपाली कांग्रैस (प्रजातान्त्रिक) मूल नेपाली कांग्रेसको १० प्रतिशतको हाराहारीमा भएको खुलासा गरिदियो र यही १० प्रतिशत पनि गोपालमान श्रेष्ठ जस्ता दरिला प्रजातन्त्रवादीहरूको अथक प्रयाशको परिणाम हो । पहिलोको सन्देश गणतन्त्र उन्मूख लोकतन्त्रको हावालाई वेवास्ता गरेर एकल शाशनको बाटो समाइरहने हो भने समय अब बाँकी छैन र थ्री नट थ्री बोकेका जनपद प्रहरीले सम्हालेका माओवादीहरू एम-१६, निसान, तोप बोकेको शाही सेना सँग समान रूपले भिडन र्समर्थ हुनुको कारण नपैल्याउन्जेल विजयको सम्भावना हुदैन भन्ने हो । फेरि, अहिलेको सर्न्दर्भमा नेपका एमाले देशको सबै भन्दा ठूलो दल हो भन्ने पनि यो जनमतले निर्विवाद गरिदिएको छ । यसलाई दुवै तिरका कांग्रेसीले बुझेर एकताको प्रयाश थालेका छन तर आफूले राजाको निम्ति सबै काम गरिदिदा पनि आफूलाई खोसेको र थुनेको बाहेक अरु कुनै पनि गुनाशो राजा सँग नभएका शेरबहादुर देउवालाई भने त्यो प्रयाश मन परेको छैन र नेपाली कांग्रेस(प्र) भित्रका नव कांग्रेसी र भारदार कांग्रेसीहरूले उनीलाई त्यसमा साथ दिइरहेका छन । आफू जेलमा रहुन्जेल आफूले ठीक ठानेका धारणाहरू बाहिर रहेकाहरूको अथक प्रयाशले बाहिर निकालिए पछि आफ्नै समूह सहितले गरेको निर्णय बिना सामुहिक छलफल आफ्नै स्वार्थमा सीमित भएर 'बेठीक' भन्दै आफै बरबराउदै हिडने देउवाको प्रवृत्तिले बाँकीलाई कहाँ पुर्‍‍याउछ? त्यो बाँकी ६ को निम्ति विचारणिय र नेका (प्र)का सच्चा कांग्रेसीहरूको निम्ति पनि मननयोग्य विषय हो । दलिय खेमा बाट दरबारले छान्दा आफू छानिने कुरामा ढुक्क भएर नै देउवा त्यो बाटो सम्याउन लागेका हुनसक्छन किनकि महामहिम मोरिआर्टीको गनगन र देउवाको बरबराहट झण्डैझण्डै एउटै तालको हुनु काकताली नै सही महामहिमले देउवालाई दरबारको बाटो औंल्याएको ठानेमा त्यति विसंगती नहोला । अमेरिकी कुटनितिज्ञहरूले देउवालाई नेपालको राजनितिमा अमेरिकी स्वार्थको रक्षक मानेको कुरा कुनै गोप्य पनि होइन र अर्को तिर देशको राजनितिको माथिल्लो तहमा दलिय पाटोबाट देउवा भन्दा ठूलो राजभक्त त कमल थापा पनि ठानिन सक्दैनन । आफ्नो निजी स्वार्थको निम्ति जनहक दरबार भित्र्याउने र सो हकको लागि संर्घष गर्न सक्ने आफ्नै दललाई टुक्र्‍याउने काम मात्रिका प्रसाद कोइरालाको आधा शताब्दि पछि शेरबहादुर देउवाले नै गरे । राजाले चाहेको सबै कुरा गरिदिएको कुरा त उनीले आफ्नै मुखले सकारिसकेका छन । अन्तरराष्ट्रिय समुदायलाई मुखबुझो लगाएर आफूले संचालन गर्न सकिने दलिय पात्र हुनसक्छन देउवा राजाको निम्ति र त्यो देउवाले राम्रै सँग बुझेका छन । त्यसलै जबसम्म देउवा रहन्छन, नेपाली कांग्रेस पूर्णत एक हुने सम्भावना शुन्य छ र लोकतन्त्रको निम्ति आफ्ना मान अपमान बिर्सेर कांग्रेसी एक भए पनि उनी बखेडा उठाएर सी.के. मैनाली झैं एक्लै भए पनि राजभक्ति देखाइरहनेछन । यो देउवाको चरित्र हो ।

राजा संसद बहाली गर्नेछन भनेर कसैले नसोचे हुन्छ । उनी त आफूले चाहेको संसद निर्वाचन गराउन चाहन्छन । मिनी जनमतले एउटा वैकल्पिक सरकारको माग गर‌को देखिन्छ । त्यसैले वर्तमान सांसदहरूले संसद बहाली गरेर सरकार गठन गरे हुन्छ । देश भित्र दमन हुने डर छ भने विदेशमा नै सही । एक थरी विदेशमा सरकारको संचालन गर्छन भने अर्का थरी देशमा लोकतन्त्रको निम्ति आन्दोलन चलाउछन । यसले दुइटा बाटो प्रस्ट खुलाउछ । पहिलो, कुन सांसद जनताको पक्षमा छ वा छैन भन्ने यसले देखाउछ र दोश्रो, संसद(जनप्रतिनिधि सभा) या राजा(राजतन्त्र)को पक्षमा आफ्नो निष्ठा देखाउनु पर्ने सबैले बाटो रोज्न सजिलो हुनेछ । अहिले त सबैले निष्ठा कहाँ र कसको पक्षमा खुलासा गर्नु पर्ने त्यो नै किटान भएन । समानान्तर सरकार गठन हुने वित्तिकै मित्र देशहरूले पनि त्यो सरकारको कदर गर्नु पर्ने, स्विकार गर्नु पर्ने या विरोध गर्नु पर्ने स्थिति आउछ । आजको सात दलको गठन कुनै जात्राको खेल होइन र यसलाई दलिय नेताहरूले जात्रे बनाउनु कुनै औचित्य छैन ।